Aasia 2008
sunnuntai 27. huhtikuuta 2008

Tänään nukuttiin ihan suosiolla kymmeneen. Virkeänä oli hyvä lähteä hoitamaan päivän askareita. Painuimme sen jälkeen aamupalalle viereiseen ravintolaan. Nappasimme taksin ja hurautimme lentokentälle. Sieltä varasimme porukoille paluuliput Bangkokiin. Lentokone nousee keskiviikkona 9:45. Lentokentältä ajoimme toisella taksilla linja-autoasemalle. Pienen harhauttelun ja kahden infokoppivisiitin jälkeen löysimme oikean luukun, josta saimme samaiselle keskiviikolle VIP-bussiliput Khon Khaeniin. Linja-autoasema on jotenkin hämärä, sillä se on täynnä eri bussiyhtiöiden luukkuja. Kaikilla oli tarjolla se perinteinen Chiang Mai - Bangkok, mutta Khon Khaeniin myyviä luukkuja ei löytynyt kuin yksi. Ainakin kuvassa oleva bussi näytti asialliselta, koska näimme juuri vastaavanlaisen aseman laiturilla. Nyt kun se keskiviikon bussi vielä oikeasti olisi sellainen kuin laiturilla näimme. Taksi heitti meidät majapaikkaan ja jatkoimme siitä kahdestaan juoksevien asioiden hoitoa. Ensitöiksemme yritimme saada pesulassa lojuvia vaatteita. Asiaa vaikeuttaa se, että pesula on ollut eilisestä asti kiinni ja ovessa on joku lappu, joka on tietenkin thaiksi. Puhelinnumeron sentään tunnistimme ja pyysimme majapaikan äijää soittamaan kyseiseen numeroon. Selvisi, että paikan mamselli tulee avamaan liikkeen kuudelta, joten ehkä saamme vihdoinkin puhtaita vaatteita päälle. Sitten oli vuorossa lääketäydennys. Pussillinen kaiken maailman yleisdroppia maksoi noin 15 euroa. Ei paha. Niillä pärjätään varmasti Laosissa, jossa lääketäydennystä on vähän vaikeampi toteuttaa. Lääkkeisiin saimme reseptin jo Suomessa. Täällä niitä saa helposti ilman reseptejä, mikä on tietenkin siinä mielessä ikävä asia, että ihmiset ostavat ja syövät niitä mitättömiin vaivoihin. Toisaalta taas on hyvä, että perusongelmiin löytyy hoitoa ilman konstailua. Lääkepussi kourassa marssimme optiikolle, jossa Hise teki näöntarkastuksen, tilasi vanhoihin kehyksiin uudet linssit ja osti paketillisen piilolinssejä. Kehyksien kanssa emme jaksaneet alkaa tapella, vaan hoidamme sen puolen vasta reissun viimeisinä päivinä Bangkokissa. Tämä päivä on kenties koko matkan kuumin. Taksin mittari näytti puolen päivän aikoihin +42 eli mikään ihan hirveän kylmä täällä ei ole. Toisaalta taas on mukava huomata, että kroppa on sopeutunut kuumuuteen melko hyvin. Varjossa istuminen ei tunnu enää tukahduttavan kuumalta vaan oikeastaan ihan miellyttävältä, vaikka sielläkin lämpöä on varmasti yli +30. Siitä huolimatta uima-altaaseen pulahtaminen teki erittäin gutaa. Otimme myös pienet paahteet auringossa. Tänä iltana olisi vielä muutakin askarreltavaa, joten pitänee tästä lyödä taas släpärit jalkaan ja lähteä tepastelemaan pitkin Chiang Main katuja.

Paikka: Chiang Mai, Thaimaa

Soviteltiin pukuja ja nyt ne ovat pientä fiksausta vaille valmiit.Haetaan ne huomisaamuna. Sitten syötiin oikein maukkaat ateriat pienessä ravintolassa ja humputeltiin iltamarkkinoilla. Ostin laukun, jossa kuviona on mm. koira kaktuspuvussa, awww :D Nyt iltakalijoitellaan night bazaarin kulmilla ja syödään banaaniroteeta.

Paikka: Chiang Mai, Thaimaa

Mentiin yhteen lähikuppillaan ja juotiin parit drinkit. Sitten tultiin taas suomibaariin ja ollaan juteltu itävaltalaisen Christianin kanssa. Ei kait siinä. Jatketaan samaan malliin.