Aasia 2008
perjantai 11. huhtikuuta 2008

Huomenta! Kello alkoi kiukutella 5:30 ja se oli sen merkki, että oli aika herätä. Nyt tässä olisi vielä noin puoli tuntia aikaa heittää jotain evästä naamatauluun ja sen jälkeen olisi singahdettava rautatieasemalle. Mittailtiin eilen verenpainetta. Hisellä alkaa maa poltella jo sen verran jalkojen alla, että verenpainekin on koholla, hehe.

Paikka: Pieksämäki, Suomi

Tempaistiin aamupalaksi tortillat ja kahvit. Kiitos Hisen äidille tarjoiluista. Murkinan jälkeen ajeltiin asemalle ja oltiin vieläpä ihan ajoissa. Isälle puolestaan kiitos kuljetuksista. Pendolino saapui ajallaan ja nyt törötetään täällä Helsinkiin asti. Tässä alkaa taas olla lähtemisen tuntua...

Paikka: Pieksämäki, Suomi

Helsinki city boy eli piäkaupungissa ollaan. Junamatkustaminen on kyllä luksusta. Nyt istutaan bussissa ja suunnataan kaverin työpaikalle syömään viimeiset suomalaiset ateriat. Rinkat tuntuvat tosi kevyiltä... Epäilyttävää...

Paikka: Helsinki, Suomi

Söimme oikein maittavat ateriat. Nyt on pötsi täynnä ja jaksaa askarrella itseään eteenpäin. Kaveri heitti meidät autolla Helsinki-Vantaan lentokentälle, jossa tepastelimme suoraan lähtöselvitykseen. Olisimme tehneet sen netissä tai automaatissa, mutta kumpikaan vaihtoehto ei onnistunut Austrial Airlinesillä. Valkkasimme paikat penkkijonosta, jossa on vain kaksi penkkiä vierekkäin. Vielä kun olisi reilusti jalkatilaa.... tai vaikkapa business-luokan paikat niin kuin viimeksi :D Turvatarkastuksessa oli jonkin verran jonoa mutta pienellä patsastelulla siitä selvittiin. Matkalla törsäsimme rahojamme taxfree-salmiakkikossuun ja Hise sniiffaili ja sniiffailutti tuoksuja ja tuulahduksia. Nyt istua pojotamme portin 24 tuntumassa ja odottelemme lentokonetta saapuvaksi. Ihan omituista kun ei ole kiirettä mihinkään. Viimeiset päivät on saanut sykkiä ohtasuoni pullakkana joten joutenolo tulee tarpeeseen. Huomasimme, että ulkoasusta puuttuu kokonaan linkki RSS-syötteeseen. Yritän lisätä sen sinne mahdollisimman pian.

Paikka: Helsinki, Suomi

Lennolla tarjoiltiin pieni satsi pinaatti-juustotortelliineja (nam) ja sämpylä sekä suklaajälkkäri. Eipähän tarvinnut heti Wieniin saapumisen jälkeen lähteä ruoanhankintaan. Sen sijaan ostimme automaagista metroliput ja huristelimme maaseudun vehreiden maisemien ohi ydinkeskustaan. Kuuntelimme vain toisten ihmisten puheita niin osasimme jäädä oikealla pysäkillä pois =D Ihastelimme aikamme vanhoja rakennuksia ja päädyimme johonkin Aida-nimiseen kahvilaan. Kieli ei oikein aukea, mutta tarpeeksi viittomalla täälläkin pärjää. Ilma on leppoisa ja puissa on lehdet. Kesäkatumeininki siis.

Paikka: Wien, Itävalta

Lentokoneessa ollaan. Johan tuossa olikin Itävaltaa ihan aimo annos =D Tämä jääköön viimeiseksi kirjoitukseksi tänään. Ilmasta ei bitit lentele, joten palataan asiaan huomenna kun laskeudumme Bangkokiin. Danke schön!