Thaimaa 2007
4. maaliskuuta 2007

Julkaistu kello 6:03

Herättiin vaille kahdeksan ja käytiin syömässä ensimmäisen kerran hotellin hintaan kuulunut aamupala. Luultiin, että kyseessä on jonkinlainen seisova pöytä, mutta tarjolla olikin muutama eri ruokavaihto. Hise söi matkan pienimmän omeletin ja minä vähän jähmeän kananuudeliaterian. Koska kamat pakattiin jo eilen, ei ruokailun jälkeen tarvinnut kuin heittää rinkat niskaan ja maksaa huone. Ovimies kysyi, että tarvitsemmeko taksin. Suostuin tarjoukseen sillä ehdolla, että hän hommaisi mittaritaksin. Mies sanoi okei ja nappasi hotellin edessä odottavan taksin ja mätti tavarat kyytiin. Auton lähtiessä huomattiin, että ei se mittari mitään raksuta. Kysyin kuskilta hintaa ja sain taas älyttömän 400 bahtin "tarjouksen". Ei tietenkään suostuttu vaan ehdotin kahtasataa. Kuski sanoi, että jos mennään moottoritien kautta niin se on 250. Suostuttiin kun ei jaksanut vääntää kättä. Matkalla maksettiin sitten kahdesta tietullista 80 bahtia ja tarjosin kentällä kuskille kahtasataa ja odotin saavani rahaa takaisin. Kuskipa ei ollut tähän tyytyväinen vaan pyysi vielä 50 bahtia. Hintaa tuli siis lopulta 330 bahtia eli taas kunnolla ekstraa. Huijaritaksit ovat kyllä Thaimaan ärsyttävimpiä asioita. Eilen tehtiin lähtöselvitys netissä ja siellä opastettiin menemään finnairin kenttätoimistoon. Se oli kuitenkin vitsikkäästi kiinni, joten kävin kysymässä neuvoa jonottomasta bisnesluokan lähtöselvityksestä. Päästiinkin sitten siitä suoraan sisään, eikä rinkat ja laukutkaan ylittäneet painorajoja. Painoa tuli tavaroista ainoastaan noin 10 kiloa per lärvi. Nyt istutaan kentällä ja odotellaan koneen lähtöä. Haettiin vielä tuliaiseksi pari litraista lekaa viinanpirua. Lento on vajaan tunnin myöhässä, eli ilmaa siipien alle saadaan vasta 13:20.

Paikka: Bangkok, Thaimaa

Julkaistu kello 8:34

Nuuhkittiin tsiljoonaa eri hajuvettä ja kaikki haisivat mummojen imelille kukkaishajusteille. Harvassa on raikkaat ja kirpsakat tuoksut. Viimein löytyi yksi miellyttävä hajuvesi, jonka ostin. Käytiin vetäisemässä överipizzat ja äsken päästiin koneeseen. Paikat eivät ole pisnesluokassa eli tilaa on vähän. Joka puolella on eri ikäisiä, tuskastelevia kersoja...