Borneo 2010
perjantai 2. huhtikuuta 2010

Haha! Tämähän alkaa hyvin. Passin tarkastuksessa oli niin isot ruuhkat, että ei ehditty vaihtokoneeseen. Jäätiin sit Bangkokiin jumiin ja päästään perille vasta huomenna :D Tutkittiin netistä hotelleja ja nyt ollaan taksissa matkalla yhteen, jossa pitäisi olla vapaata. Hieno säätö! Ja kallis, perkeles!

Paikka: Bangkok, Thaimaa

Nyt on saatu tilanne rauhoitettua. Matka lentoasemalta sujui ihan normaaliin tapaan, eli ei-ongelmitta. Taksimieheltä taitaa hajota Corolla alta vaikka ei ollut kuin 800 000 km ajettu. Ajateltiin ensin, että rengas oli puhjennut, mutta ilmeisesti vika olikin jarruissa (taisi tulla tietulli väsyneelle kuskille yllätyksenä). Päästiin The Ambassador -hotellille ja saatiin huone lisävuoteella ja extra-pullolla vettä. Sitten käytiin vähän tsippaloimassa ruuhkissa, etsittiin intialainen ravintola ja käytiin toteamassa että hyvettiä oli ruoka jälkkäreineen päivineen. Sitten paikallisesta R-kioskista eli Seven-Elevenistä nesteytystä ja takasin hotellille. Mika ja Tarja yrittää laskea keretäänkö neljässä tunnissa vaihtaa lentoa Kuala Lumpurista Kota Kinabaluun. Kuulostaa melkein yhtä yksinkertaselta kun se vaihto, mikä jo tänään ryssittiin… Meillä on muuten nyt Thaimaan numero, josta ei kylläkään ole iloa kuin tämän illan. Ja sitten parin viikon päästä kun mennään Koh Taolle. Numero on 08 9069 9526. Yritetään hankkia heti huomenissa uusi liittymä Malesian puolelta.

Paikka: Bangkok, Thaimaa

Huomisen action plan: lähdemme hotellilta aamulla 4:30. Varaamme näin tunnin aikaa pelkästään taksimatkaan, joka kaikella oletuksella sujuu tuohon kellonlyömään lähes tyhjällä moottoritiellä. Kentällä on tarkoitus olla 5:30. Tämä taas meinaa sitä, että olisimme valmiina check-iniin 1h 40min ennen koneen lähtöaikaa. Itse kone lähtee 7:10. Kuala Lumpuriin saavumme 10:15. Sen jälkeen on 3h 55min aikaa tehdä passin tarkastusta, hakea kamat, tehdä check-in ja viedä kamat uuteen koneeseen. Kone lähtee 14:10 ja laskeutuu Kota Kinabaluun 16:45. On se nyt kumma jos ei ehditä tällä aikataululla! Ei ole varaa turata enää toistamiseen…

Paikka: Bangkok, Thaimaa

Yritimme saada hotellia järjestämään meille aamuksi mittaritaksin. Kyllähän he taksin olisivat järjestäneet, mutta ainoastaan oman kiinteähintaisen limusiinin. Ja se maksasi kolme kertaa enemmän kuin normaali taksi. Ei kiitos. Meillä on nyt sen verran reilusti tässä extra-aikaa ja herätään vielä hyvissä ajoin, joten tämä ei nyt voi eikä saa mennä vikaan. Romut ovat jo valmiina, joten aamulla ei tarvitse kuin nostaa ruho sängystä ja lähteä matkaan. Käytiin kaiken töhvänöinnin kunniaksi ottamassa yhdet (1) rinksut hotellin baarissa. Nyt lienee parempi lopetella tältä illalta, että jaksaa aloittaa aamulla uuden päivän. Kuviakin on tullut jokunen napsittua, mutta laitellaan niitä sitten Kota Kinabalusta kun tämä kännykän nettiyhteydellä leikkiminen on yhtä... noh... leikkimistä.

Paikka: Bangkok, Thaimaa

Heräsimme ajoissa, otimme romut kantoon ja luovutimme huoneen. Pelkäsin, että mittaritaksin löytäminen veisi aikaa, mutta 50m päästä tulikin vastaan kuski, joka teki hyvän 500 bahtin diilin. Nyt siis taksissa ja kohta kentällä.

Paikka: Bangkok, Thaimaa

Kentällä löysimme heti package drop -pisteen. Tyhmää, että matkatavaroita ei saanut menemään suoraan Kota Kinabaluun, vaikka lentoyhtiö pysyy samana. Tiedossa on siis vielä yksi matkatavarashow. Kun aikaa oli kerrankin riittävästi, käytiin syömässä aamupalaksi kevätkääryleitä ja paistettua kanaa. Nyt ollaan portilla turvatarkastusten paremmalla puolella. Kone lähtee 7:10. Kohta kyytiin!